Munkacsoportok, szervezeti egységek
KONTIKI Oktatási és Kompetenciafejlesztő Központ
Módszerészek
Befogadó Program
Játékmesterek, laikus segítők, mentorok
Pályaorientációs Csoport
Művészeti Kabinet
Segít7ek Támogató szolgálat
Iskolák -
"TANEXT Akadémia"
Speciális Szakiskola, Szakiskola és Szakközépiskola
„Pillich Ferenc Akadémia”
Speciális Szakiskola, Szakiskola és Szakközépiskola
Duális Gyakorlati képzési menedzsmenT
Pályázati Menedzsment
Támogatás, Kommunikáció, PR
A komplex és integrált ellátásainkat több munkacsoporton keresztül nyújtjuk.
Kollégáink saját területükön autonóm módon, de valamennyi csoport munkájával illesztetten tevékenykednek.
Vezetőség
Szervezetünket ma egy nyolc tagú – folyamatosan bővülő - csoport navigálja. Vezetői kultúránk az osztott felelősségen és a lapos szervezeti működtetés bázisán épül. Gondolkodunk, vitázunk, döntünk – és felelősséget vállalunk.
Feltételteremtők:
és még sokan a kollégák közül.
Szakmai Igazgató
Kajos László
kajos.laszlo@kontikizrt.hu
Iskolaigazgató
Csikós Ildikó
csikos.ildiko@tanext.hu
Fejlesztő Pedagógiai Igazgató
Lantos Ágnes
lantos.agi@tanext.hu
Pedagógiai Módszertani Vezető
Ádám Zsuzsanna
adam.zsuzsanna@tanext.hu
Informatikai Igazgató
Szekeres József
szekeres.jozsef@tanext.hu
Támogató Szolgálat Vezető
Dr Győrfi Éva
gyorfi.eva@kontikizrt.hu
Duális Gyakorlati Képzés Menedzsere
Szalay Dániel
szalay.daniel@kontikizrt.hu
Vezérgigazgató
Kajos Gergely
kajos.gergely@kontikizrt.hu

Kon-Tiki volt a neve annak a tutajnak, amelyet Thor Heyerdahl norvég néprajzkutató és felfedező épített és használt 1947-es expedíciója során.
Az utazással Heyerdahl a gyakorlatban bizonyította, hogy a történelem előtti időkben, „primitív” eszközökkel is lehetséges volt átkelni a Csendes-óceánon, Dél-Amerikából Polinéziába.
Az expedíció a további elméleti vitákat feleslegessé tette, látványosan bizonyítva azok téves voltát.
Zártkörű, mert az alapítók egymás szándékait megismerve és közös alapelvekre helyezkedve, közös víziójukhoz teremtettek szervezeti és működési kereteket a cég alapításával. Ismerik egymás szakmai és emberi kvalitásait, személyes múltját és jövőorientált ambíciót. Képesek együtt kitalálni és megvalósítani, fenntartani közös dolgaikat. Az alapítók között található vállalkozások a gyakorlati képzésben érdekelt, vagy a hátrányos helyzetű fiatalok ellátásában szakértőként tevékenykedő mikro-vállalkozások, melyek tulajdonosai részt vesznek KONTIKI szolgáltatásainak valamelyikében.
Non-profit, mert tevékenységeiből nem anyagi gyarapodásra, üzleti sikerekre törekszik, - elég a fenntartás biztonsága, az elég jó feltételek megteremtése – egy okosan és átláthatóan gazdálkodó, pazarlástól mentes társasági lét.
Kiemelkedően közhasznú fokozatot kapott létrejöttekor, 2014. május 31. után (a kiemelkedően közhasznú fokozat jogi megszűnésével) közhasznú lesz, mert olyan aktivitásokat, feladatokat vállal, amelyek a közösség számára hasznosak, fontosak, a társadalom számára megtérülőek – és gyakran hiánypótlóak is.
Szakképző, azaz a fő profiljába a szakképzés és a szakképzés szervezés áll. Iskolafenntartóként, oktatási, képzési programokat, intézményeket működtet, szakmai együttműködéseket, módszertani hátteret épít.
A KONTIKI Szakképző Zrt. egy kiemelkedően közhasznú, non-profit zártkörűen működő részvénytársaság.

Reményeink és tapasztalataink szerint mi is képesek vagyunk rácáfolni bizonyos várakozásokra, előítéletekre a működésmódunkkal.
Abban hiszünk, hogy minden gyereknek minőségi ellátás jár.
Kik Vagyunk?
Csapatunk
Mi az elmúlt időszak legnagyobb sikere?
Legfontosabb eredményünk a közelmúltból, hogy kedvezményesen illetve ingyenesen meleg ételt tudunk biztosítani azoknak az iskoláinkba járó diákoknak, akik erre rászorulnak.
Hogyan lehet bejutni a képzésekre, a Tanext Akadémiára?
A nyolcadik osztályból érkezők a „formális” jelentkezéssel, egy ismerkedő beszélgetésre kapnak meghívót, ahová elkísérheti őket bármelyik gondviselőjük.
Ezt követően gólyaprogramon keresztül haladunk, közösséget építünk, szakma-orientációt végzünk.
Akik nem nyolcadikban döntenek mellettünk, hanem a tanév során jelentkeznek, az aktuális Befogadó programba csatlakozhatnak be, amely segíti a beilleszkedést hozzánk.
Hová lehet gyakorlati képzésre menni?
Mindenkinek megkeressük a számára alkalmas gyakorlati helyet (céget) és mestert. Ebben több képzésszervező partnerünk működik közre.



Sokféle szakmát képviselünk.
Hiszünk abban, hogy a különböző szakmai hátterű emberek egymást kiegészítve, inspirálva többletértéket tudnak létrehozni, a részek hozzátesznek az egészhez és így más minőség jön létre.
Alapítóink és munkatársaink között pedagógus, gyógypedagógus, fejlesztőpedagógus, szociális szakember, közgazdász, informatikus, jogász, környezetvédő, antropológus, pszichológus, képzőművész, iparművész, mediátor, mentálhigiénikus, szupervízor, irodavezető, adminisztrátor, szakmunkás-szakoktató, mérnök, artista, kommunikációs szakember, pályaorientációs szakember, animátor és dokumentumfilmes is megtalálható.
Van, aki a gyerekekkel tud jól bánni, van, aki felnőttet támogat, hogy az jól tudjon segíteni a hozzáforduló családoknak, fiataloknak.
Van, aki csapatban – szakmaközi munkacsoportban, teamben -, van, aki egyedül tud hatékonyan dolgozni. Sokan dolgoznak olyanok is velünk, akik a családjaink gondjainak, nehézségeinek enyhítésében segítenek, mások a külföldi partnereinkkel, hazai civil vagy gyakorlati képzést vállaló céges támogatóinkkal való kapcsolatainkat gondozzák.
Odafigyelünk arra, hogy pályakezdő és tapasztalt kollégáknak is tereplehetőséget kínáljunk a szakmai fejlődésre, tudásuk, ötleteik hasznosítására.
Módunkban áll leendő szakembereket gyakornoki programra fogadni, támogatva tapasztalatszerzésüket: pedagógushallgatók, szociális munkások és konfliktuskezelők látogatnak el időről-időre hozzánk .
Elfogadjuk, hogy sokfélék vagyunk, különbözhet a véleményünk, de a szakmai ambícióinkat, terveinket akkor is össze kell hangolnunk. Nyitottak vagyunk egymásra és bennünket támogatni akaró idegenek gondolataira. Sokat vitázunk, érvelünk magunk között és rendszeresen megméretjük magunkat szakmai konferenciákon itthon és külföldön egyaránt.
Büszkék vagyunk arra, ahol tartunk, és nagyon sok mindent szeretnénk még elérni, megvalósítani, ügyesebben csinálni!
Energiánk egymásból, a munkánk értékességébe, hasznosságába vetett hitből, s diákjaink sikereiből, szeretetéből újul meg.
Ellátásfilozófiánk a kölcsönhatásokra és a komplementer elemekre épül. Fontos nekünk, hogy nálunk többféle minőségi szolgáltatásból, kapcsolódási lehetőségből lehessen választani, hogy a valóban összeillő mozaikokat illesszük össze. Hogy a hozzánk fordulók – legyenek bajban lévő gyerekek, fiatalok, családok, megakadt társintézmények, vagy projektpartnert kereső szakemberek, szervezetek – találjanak valakit vagy valamit, ami kapcsolódást jelent. A sokféle aktivitás, kapcsolódási esély ránk is jó hatással van – tapasztalataink gazdagodnak, bővülnek. Emberi kapcsolataink, támogató hálóink erősödnek, ezáltal mi is – személyünkben és szervezetünkben is – folyamatosan változunk, fejlődünk.